3 kuud on jäänud...

Tsaukitsau!!

Ilmad on juba kevadised ning talvejope on kappi pandud. Kevad on ukse taga.

28.nädal

Algas talvevaheaeg ja läksime laupäeval hyttasse, kus on, erinevalt Oslost, lund. Sõit algas juba viperustega, sest isa suutis veinipudeli katki teha ja lõikas endale korralikult näppu. Samuti oli mul veidi tõbine tunne ja kohe kui kohale jõudsime tegin kiirtesti, siiani pole positiivne. Õhtul oli taevas tohutult tähti.

Pühapaeval toimus Tartu maraton, kus mu sõber ka võistles ja isegi norra kanalis kanti seda üle ehk vaatasime seda. Õhtul tulid vend ja tema tüdruksober koos koera Ellaga ka hyttasse.

Esmaspäeval käisime suusatamas ja tegime õues lõket. Järgnevad päevad üldiselt ka ainult puhkasime, mängisime väga palju kaarte, käisime suusatuuril mägedes, millega sain isegi mina hakkama, kuigi ma eriline fänn ei ole. Käisime kelgutamas, ca. 1km rada ning sain korralikud sinikad, kuna ei näinud lumevalli taga olevat oksa ja sõitsin sinna korralikult otsa ehk laupäeval pidin olema rahulikult. Meil oli nn talvepäev ehk kõik naabrid tulid kokku ja veetsime kõik koos aega, grillisime vorstikesi ja jõime kakaod. Mootorsaanidega viidi kelgutajad üles ja sealt liuglesid nad taas alla. Õhtul sõitsime vanaisa ja õega kodupoole, kuna õel oli pühapäeval koolis etendus.

29.nädal

Sain vennalt oma jõulukingituse lõpuks, milleks on russegenser ehk pusa, mis on disainitud just russ ajaks. Russefeiring on Norra keskkooliõpilaste traditsiooniline pidu nende viimasel kevadsemestril. Pidustustel osalevad õpilased on tuntud kui russ. Algab traditsiooniliselt 20. aprilli paiku ja lõpeb 17. mail, Norra iseseisvuspäeval. Pusa tagaküljel on toodud välja selle grupiliikmete perekonna nimed. Igal grupil on oma nimi, samuti kleepsud, andakse välja ka laule ning kellel on raha kogutud nii palju siis on neil ka russebuss ehk buss, mis sõidab ringi ja noored pidutsevad seal samal ajal. Keskmiselt maksab buss koos palgatud bussijuhiga umbes 100 000 eurot, mida omavad 15-25 õpilast. Päris pöörane traditsioon aastast 1905.

Laupäeval käisime linnas söömas ning õhtul tulid ema, vend, Erik ja Mona meie poole, sest nende jõulukingitus oli prantsuse õhtusöögi kursus ehk tegime kõik koos videote järgi õhtusöögi. Oli öeldud, et tuleks alustada 1-1,5h enne söömist, kuid meil läks lõpuks 4h, kuid oli seda väärt.

Pühapaeval käisin Anastacia ja Kamillaga pargis piknikul.

30.nädal

Kuna osad klassid olid esimene pool nädalast suusatamas, siis polnud meil tavalised koolipäevad. Esmaspäeval oli meil terve koolipäev Ukraina kohta. Tegime erinevaid ülesandeid, analüüsisime ja vaatasime videoid.

Teisipäeval käisime Nobeli rahukeskuses ja Norra relvajõudude muuseumis.

Kolmapäeval läksime kahe paralleel klassiga Trysilisse suusatama, või no kes lumelauale, kes mäesuuskadele. Kolmepäevane trip oli kooli poolt kinni makstud. Ööbisime suvilates ja pidime ainult toidu eest maksma ning renditava varustuse eest. Neljapäeval olid meil ka instruktorid ning ülejäänud aja saime ise mäel olla. Reedel suutsin 4h üksinda lumelaual sõita ja väga väga tore oli. Palju sinikaid, kuid saan nüüd vähemalt linnukese teha, et olen mägedes lumelauatamas käinud.

Laupäeval oli vanaema Grethe sünnipäev. Käisime Egonis söömas ning hiljem läksime nende juurde kooki sööma.

Pühapäeval käisime Grethe, Steinari (vanaisa) ja Siriga saarel jalutamas. Nii palju inimesi oli väljas ilusat ilma nautimas. Õhtul käisime teise vahetusõpilase Paulo juures õhtust söömas, kuid kuna retseptid olid samuti Itaalia toidukursuselt, siis panime kõik käed külge ja tegime süüa.

31.nädal

Kolmapäeval käisime Backbone akrobaatika etendust vaatamas. See oli väga vinge ja professionaalne.

Reedel sain endale lõpuks Norra isikukoodi. 7 kuud sain ilma hakkama, aga aja sain alles märtsi. Kuid pluss on see, et kui soovin tulevikus tööle või õppima tulla, siis on see isikukoodi olemas olul palju lihtsam. Hiljem käisime empsiga söömas, kohvitamas ja saime täitsa vee ääres näole päikest nii kaua kui papsi ootasime.

Laupäeval tegime isatütrepäeva, kuna ilm oli nii ilus. Algselt pidime discgolfi minema mängima, aga päev osutus hoopis erinevates linnades käimiseks. Suundusime Drøbak'i, mis on 30km Oslost lõunasse. Drøbak on turistide hulgas populaarne sihtkoht ning soojad suved, linnas asuvad restoranid ka kunstigaleriid meelitavad ligi palju turiste. Linnas töötab aastaringselt jõulupood ja sageli jõuavad Euroopast Jõuluvanale saadetavad kirjad Drøbaki. Käisime ka akvaariumis.

Edasi läksime Fredrikstadi, mis on Oslost 90km lõunas. Alguses käisime vanalinnas, mis on ümbritsetud oletan, et pooliku kaheksanurgaga. Otsustasime parvega üle minna, mis võttis 1 minut ja oli täitsa tasuta. Käisime söömas ning uudistasime linna.

Pühapäeval käisime Mina ja Angusega, kes on isavenna lapsed, Ekeberg restoranis söömas, mis on suhteliselt mu kooli kõrval ehk sealt on ilus vaade Oslole. Õhtul tuli juuksur ning lasin enne sünnipäeva enda juukseid värskendada. Ja lõpuks hakkas vormel1 uus hooaeg.

...

Hyttas olid sellised virmalised nädal pärast vaheaega, meil ikka ei vea nende nägemisega...:(

Vahepeal sain ka lennukuupäeva teada - täpselt 3 kuu pärast olen tagasi. See on ebareaalne ja üritan sellele mitte mõelda, sest nutt tuleb kurku.

Beste ønsker!
Simona
💗

Populaarsed postitused sellest blogist

Viimane postitus ja vahetusaasta Norras ongi purgis!!