Taani, lihavõttepühad ja 18

Heiheii!

Luban väita, et oli ilmselt tegusaim kuu minu vahetusaasta jooksul, nii et sellest ka nii pikk postitus.

32.nädal

Pühapäeva hommikul suundusin kolme oma klassikaaslase ja õpetajaga lennujaama ning lendasime Billundi, Taani. Kuna meie kool on aastaid olnud nn sõpruskool Hispaania, Poola ja Taani kooliga, siis toimus meil Erasmus+ programm, mille teemaks sellel aastal on "Roheline jõud mürasaaste vastu". Kuna kaks aastat takistas koroona seda, siis mindi alles nüüd Taani. Eelnevatel kordadel on käidud Hispaanias ja Norras. Mul oli väga hea meel, et mind sellesse kaasati, sest sain lõpuks ka killukest Taanit näha.

Elasime esmaspäevast laupäevani Vardes, Taani õpilaste peredes ning mulle sattus taas väga tore pere. Neil tekkis isegi soov Eestit külastada, mis on nii tore. Peres oli mul ema Jette (väga taanilik nimi), isa Jakob, Johanne, ja Katherine, kelle toas ma ööbisin, sest ta õpib erakoolis (nagu Eestis on Audentes). Laupäeva hommikul enne ära minekut teda siiski nägin. Neil olid ka koer Vera ja kass Speedy.

Esimene päev oligi meil perega tutvumispäev ehk käisime discgolfi mängimas. Norra paps ütles, et ma oma ketta kaasa võtaksin ja kui Taani jõudsin, tuli välja, et Taani pere mängib ka😆. Discgolfi pargi kõrval oli ka loomapark, kus olid põdrad ja kitsed. Kõik said jalutama minna ja neid toita, pole põtru kunagi nii lähedalt näinud. Sõitime läbi ka Esbjergist ja vaatasime selle linna maamärki ja turismiobjekti, milleks on neli meest, kes vaatavad merele.

33.nädal

Esmaspäeval nägime kõiki teisi õpilasi, kokku oli 34 õpilast, neljast riigist. Meile tehti Vardes tuur ja saime linna ajaloost ka teada.

Teisipäeval räägiti, mis on üldse heli ja kuidas see levib. Käisime mõõtmas, kui hästi maantee ääres olevaid müra takistavaid vallid/seinad müra summutavad. Hiljem olime ühes taani kooli tunnis. Pean tunnistama, et taani keelest ma veel aru küll ei saa. Öeldakse, et nad räägivad nagu neil oleks kartul kurgus😅. Päeva lõpus mängisime kõik koos võrk- ja sulgpalli. Enne õhtusööki käisime Johannega kohvikus.

Kolmapäeval pidime koostama erinevaid asju mürasaaste kohta linnapeale. Mõni grupp pidi kirjutama kirja, teised muusikat, videot ja meie grupp tegi kunsti. Hiljem esitasime oma loomingu ka Varde linnapeale.

Peale seda läksime Jakobi ja Johannega golfi mängima, mis oli minu jaoks esimene kord. Kuna Jakobi hobiks just golf on siis tuli mul esimene kord täiesti edukalt välja.

Õhtul läksime kõigi õpilastega katusealustesse ööbima. Tegime lõket ja kanawrappe, mängisime kaarte ja läksime magama. Julgen öelda, et see oli mu elu halvim öö. Esiteks oli tohutult külm (-3) ja olime ainult magamiskottides. Õhuke matt oli ka, kuid õlad olid mul hommikuks väga valusad. Ja teiseks õnnestus mul magada kahe norskava inimese vahel. Und sellel ööl sain äkki kolm tundi kokku.

Hommikul tuli hostisa järgi ja saime kodus kuumaduši alla. Kella kümneks kogunesime taas kooli juurde ja sõitsime bussiga läänerannikule, Blåvand'i. Käisime tuletornis ja linnujaamas. Seejärel suundusime Tirpitz'i muuseumisse, mis on kunagises II maailmasõja-aegses punkris asuv ajaloomuuseum. Õhtul toimus Johannel ühe trennigrupi lõpetamine ja ta kutsus minu ka kaasa. Mängisime lasergame'i ja hiljem sõime.

Reedel oli kaval jalgratastega sõit Karlsgårdesse, mis 10km Vardest. Ilm õnneks oli väga ilus ja Taanis on tohutult rattateid ja kõik tõesti sõidavad ratastega. Kuna Taani on ka lame, siis on see võrreldes Norraga ka palju lihtsam. Külastasime sealset vee elektrijaama ning kõndisime ümber järve. Sõitsime ratastega koju, käisime poes, kuna tahtsin midagi koju osta ja ma leidsin seemneleiba💗. Õhtul toimus meil viimane koosolemine, kuhu ka kõik pered tulid. Sõime ja jätsime teistega hüvasti.

Laupäeva hommikul asusime kodupoole teele. Lennujaamas ootas mind paps ja kuna teised vahetusõpilased olid parasjagu Oslos, liitusin nendega.

34.nädal

Neljapäeval saime oma kohaliku koordinaatoriga kokku ja käisime kohvikus. Kahte neist nägin alles esimest korda nii et oli tore ka nendega kohtuda.

Laupäeval käisime ema, õde, vanaema ja vanaisaga kohvikus.

Kuna meil algas lihavõttevaheaeg, siis suundusime hyttasse. Käisime isatöökaaslase valminud hyttas soolaleival ja no see on täielik villa.

35.nädal

Esmaspäeval tegime jalutuskäigu mägedes ja lõunal tulid pere sõbrad.

Teisipäeval suusatasime Langedrag'i loomaparki ning sõime seal lõunat. Õnneks tagasi saime autoga, kuna tagasitee oleks olnud ainult ülesmäge. Kuna lihavõtted on Norras väga oluline püha, siis tegime beef wellingtoni.

Kolmapäeval läksime õe ja Hedvigiga hotdoge grillima. Lund sadas ka väga palju juurde.

Neljapäeval oli meil traditsiooniline Lihavõttepühade mängupäev kõikide kohalikega, kes Fjellsetis suvilat omavad. Mängisime ja grillisime. Pere sõbrad läksid oma hyttasse ja õhtul tulid isaõe pere meie poole. Õega läksime Hedvigi juurde mänguõhtule.

Reedel, 15,aprill sain ma 18💗💗. Kuna mina pole kaua magaja, siis leppisime kokku, et siiski ootan, kuna mind üles tullakse laulma. Hommikusöögiks oli english breakfast. Siis tulid mulle ka üllatuskülalised, venna, vanaisa ja vanaema, kes on varem ainult 2 korda hyttas käinud. Nad läksid küll õhtul ära, kuid armas üllatus oli ikka. Päeval istusime õues päikse käes ja osad käisid 23km pikkusel suusaringil. Emps suutis oma auto korralikult lumme kinni sõita ehk tegelesime sellega ja lõpuks saime mootorsaaniga välja. Samuti oli isaõde üks, kes suusatamas käis ja 5km enne lõppu andis suusaklamber otsad ehk ta sõitis ühel suusal. Äpardusi täis päev😂. Kuna sain ka õhtusöögi valida, siis selleks olid papsi tehtud bbq ribid, mis pole kunagi nii head olnud. Ta tegi veel spetsiaalselt esimest korda ise kastme, mis olid tõesti no nii hea. Õhtul nägin lõpuks ka päikseloojangut ja täiskuud.

Laupäeva hommikut alustasime taas traditsioonilise meisterdamisega ehk pidime looma midagi ning hiljem lasime teistel parimad välja valida. Peale seda läks õepere koju. Lõunal käisin mägedes jalutamas ja kuna oli tuulevaikne, siis päike küttis ja hiljem olid põsed punased. Enne õhtusööki käisime koos teistega õues mune otsimas. Õhtul sõime kohalikku lammast koos Hedvigi perega.

Pühapäeval näitas termomeeter päiksekäes 21kraadi, mis tõesti nii palav tundus. Käisin taas jalutamas, aga seekord ikka täiesti tilkusin, sest tuult polnud. Esimest korda sedasi, et kohati on lumi põlvini, aga päike kütab. Kella kolmest suundusime kodu poole. Käisime veel söömas ühes kohalikus pere restoranis ja täiesti suve tunne oli, sest istusime väljas särgi väel.

Pühade tõttu oli meil ka esmaspäev vaba. Mina kirjutasin seda postitust, tegin kooliasju ja pakkisin asjad, mis koju juba saadan. Lõunal käisime söömas ning õhtul tulid peresõbrad meie poole ja istusime terrassil.

...

Järgmine kuu tõotab tulla samuti tegus, kuna ega palju enam tagasilennu päevani pole jäänud😞😞.

Beste ønsker!
Simona
💗

Populaarsed postitused sellest blogist

Viimane postitus ja vahetusaasta Norras ongi purgis!!