Viimane postitus ja vahetusaasta Norras ongi purgis!!

Tsaukii!

Imelik on mõelda, et nüüd ongi kõik. 10 kuud nagu, sõrmenipsust, läbi. Veel otseselt kohale pole jõudnud, aga mitu päeva juba nutnud päris korralikult.

41.nädal
Kolmapäeval käisin sõbranna Kajaga peale kooli Oslo Streetfoodis söömas ja Oslo peal jalutamas.

Neljapäeval sõitsime hyttasse, sest oli ülestõusmispüha (Kristi himmelfartsdag) ja kõigil oli vaba päev. Hyttas ootas ees mullivann, kuhu esimese asjana läksimegi ja saime ka päikest ja esimesed randid. Õhtul tegime traditsioonilist Raclette'i.

Reedel kudusin valmis kolmanda kampsuni ning väljas sadas lund. Päikeseloojangut vaatasime taas mullivannist ja õega pooleldi juba magasime seal.

Laupäeval läksime lõpuks mägedesse matkama, sõime lõunat õues ning vaatasin vormel-1.

Pühapäeval sõime hommikust, koristasime ja asusime koduteele.

42.nädal

Esmapäeval käisin vanaisaga õe tantsimist vaatamas.

Teisipäeval oli koolis orienteerumispäev ning õhtul oli mul viimane videokõne teiste Norra vahetusõpilaste ja organisatsiooniga.

Neljapäeval olin kutsutud Lucia Maria sünnipäevale, kes on samuti vahetusõpilane ning käib minu paralleel klassis.

Reedel asusime peale minu tennist teele Rootsi. Minu pere ja nende sõprade perel on traditsioon igal aastal teha teineteisele üllatus reisike. Kaks aastat on koroona tõttu vahele jäänud, kuid nüüd oli kord minu perel. Meie sõitsime neljakesi ees ning teised neli lihtsalt järgnesid meile. Õhtuks jõudsime Tanumshedesse, kus ööbisime hotellis ning õhtust käisime söömas Tanums Gestgifveri restoranis, mis on toiminud aastast 1663.

Laupäeval sõime hommikust ning sõidsime Lidköpingusse. Kõigepealt käisime karti sõitmas ning meil oli oma grand-prix ehk kaks eelsõitu, ajavõtmine ja finaal. Paps jäi esimeseks, vend teiseks 0.1sekundiga haha, ja mina kolmandaks. Ööbisime Bäverli Hillsis, kus olid nii armsad pisikesed majakesed ning eraldi majas köök ja vannitoas. Õueala oli ka nii armas. Käisime ka Rootsi suurimas järves ujumas, kus aga vesi üldse sügavaks ei läinud. Õhtul grillisime ning istusime lõkke ääres.

Pühapäeval käisime jalutamas veidi linnast väljas, tegime järve ääres pikniku ja päevitasime. Enne õhtusööki käisime ka discgolfi mängimas ehk saan ka linnukese Rootsile panna.

43.nädal

Esmaspäeval pakkisime asjad ning suundusime koju, kuna 3,5h sõit oli ees. Rootsi-Norra piiril tegime ka poes peatuse, mis ongi siis norrakate jaoks Rootsi tehtud, sest norrakatel on seal odavam sisseoste teha.

Teisipäeval oli meil ka koolist vabapäev ehk läksin jalutama ja tegin üsna pika tiiru saartel. Õhtul sain Kajaga kokku ning käisime poodides ja söömas.

Reedel olin koolis esimesed kaks tundi, siis läksin koju sööma, kuna matemaatikat meil viimased nädalad enam pole ja viimaseks tunniks sotsioloogias läksime muuseumisse. Muuseumist jooksin tagasi koju trenni ja peale seda jälle linna, et Kari ja Kamillaga kinno minna. Käisime vaatamas "Everything Everywhere All at Once".

Laupäeval sõidutas emps mind lennujaama lähedale, Gardemoen Raceway'le, kus toimus driftiüritus. Pärast tööd liitus ka vend minuga. Ilm oli tunnikeseks vihmane, kuid päike tuli üsna pea tagasi. Õhtul käisin veel ka empsiga ühel autode kokkusaamisel, mida Eestis ka nt igal neljapäeval Ülemiste parklas korraldatakse. Ta polnud varem sellist asja kogenud, kuid talle väga meeldis.

Pühapäeval sõime õhtust empsi ja õega Egoni resturanis, sest vennal toimus klassikaaslaste ja õpetajatega viimane istumine.

44.nädal

Teisipäeval korraldati keskkooli õpilastele Tøyenfest, Miniøya pargis. Pärast kontserti olin klassiõdedega veel linnas ning siis suundusin koju, et ennast korda seada. Õhtul läksime venna lõpetamisele. Minu üllatuseks oli see, et neil, kellel on bunad (rahvariided), kannavad neid ka lõpetamisel.

Kolmapäeval, 15.juuni oli mu Norra vanematel 20.pulmaaastapäev.

Neljapäeval pidin õpikud kooli viima ning pärast seda läksime Rahvusmuuseumisse, mis just avati. See oli mitu aastat remondis ja nüüd just enne kui ära lähen, jõudsime seal õnneks ära käia. Kuna aga see on tohutult suur (Skandinaavia suurim muuseum), siis kõike me 3h läbi ei käinudki. Õhtul läksin vanaisaga veel viimasele car meetile.

Reedel oli ametlikult mul viimane koolipäev Norras. Hinded olid isegi üllatavalt head, mis siis, et need ei loe, pingutasin ikka. Peale seda sõitsin Sandvikasse empsile paariks tunniks appi kostüüme teisest tantsustuudiost tooma. Siis sõitsin rongiga koju, et käia viimases tennises. Siis jälle jooksin koju, sättisin valmis ja sõitsime empsiga FOMA festivalile, kus papsi firma üks korraldajatest oli ja saime piletid. Õde liitus ka meiega ning saime õhtut nautida, küll aga sadas vihma, aga oli siiski tore. See oli ka mu esimene festival, kus kunagi käinud olen.

Laupäeval käisime empsiga jälle Sandvikas, shoppamas ja söömas ja ilm oli nii mõnus. Õhtul käisid Marit ja Sindre ning tõid mulle juustunoa (see on Norras leiutatud) ja Norra teemalised kaardid.

Pühapäeva hommikut alustasime Breakfast Burritoga, mis on papsi üks lemmikutest, aga selgus, et ta polegi seda mulle selle aasta jooksul teinud, kuna venna sünnipäeval oli mina Taanis kui seda tehti. Peale hommikusööki läksime papsiga discgolfi mängima. Lõunal tulid ema venna pere ja vanaisa (vanaemal oli koroona ja ei saanudki talle päriselt head aega soovida😔), sõime ja küpsetasime vahvleid. '

45.nädal

Esmaspäeval pakkisin kokku asjad, mis hiljem pakiga järele saadetakse ja no see oli paras katsumus, aga hakkama ma sain. Sain aru, et ega ma polegi Norra meres veel ujumas käinud ja teadsin, et selle pean küll enne ära tegema, kui koju lähen. Kuna teised olid kõik tööl, siis läksin üksinda rada. Vesi oli üllatavalt soe ja sain päris korralikud randid. Koju jõudes läksime papsiga veel viimasele discgolfi tiirule Norra esimesse discgolfi parki. Õhtul sõime viimase õhtusöögina tacosid, kuna kolm reeded on meil tacoreede vahele jäänud. Pere pani kokku mulle armsa video kogu aastast ja kinkisid mulle mu kaelakeekiviga samasuguse sõrmuse ja Mykeni pusa, mis paps tegelikult oli salaja meie Põhja-Norra tripilt kaasa võtnud. Pea oli nutmisest väga paks. Kajaga läksime veel päikeseloojangu ajal ka ujuma ning samuti nägin ta armsad koerad ka ära. Ta kinkis mulle ka kolm pisikest käevõru ja endale samuti, et miski meil nn ühine oleks💕💕.

Teisipäev algas juba kuue ajal nutuga, sest õde pidi tööle minema ning ei saanud lennujaama mind saatma tulla. Hommikusöök ei läinud üldse alla. Käisin veel poes ja ostsin viimased Norra sokolaadid/kommid ja pakkisin lõpuks oma kohvri kokku, mille jaoks mul varem polnud ei motivatsiooni ega tahtmist. Samuti pidin vennale head aega ütlema, kuna igaks juhuks tahtsime lennujaama varem minna, sest võisid järjekorrad olla ja venna poleks selleks ajaks töölt jõudnud. Varsti oligi aeg käes, et suunduda lennujaama. Sõime, ootasime järejekorras ning ütlesime head aega, mitte hüvasti. See oli valus, tohutult. Esimene lend viis mind ja Itit (teine Eesti vahetusõpilane, kellega koos ka vahetusaastale lendasime). Helsingis ootasime tunni ja oligi pooletunnine lend Tallinnasse. Lennujaamas võtsid mind vastu pere ja kaks sõbrannat.

...

Det var det, nagu norrakad ütlevad. See võttis aega, et viimane postitus ära kirjutada. Mulle pole kaks nädalat hiljem ka kohale jõudnud, et ongi kõik. Ma ei tea, mil see reaalsuseks muutub, et selle Norra eluga ongi kõik. Kindlasti lähen sinna tagasi ja kui elu mulle seda võimaldab, siis ka mõneks ajaks elama. Samuti on plaan järgmisel suvel 1,5 kuud seal ka töötada. Norral on minu südames suur koht.

Aitäh eelkord kõigile, kes minu vahetusaastat toetasid. Olen nii tänulik Teile!!😌💗. Aitäh ka Teile, kes minu teekonda jälgisid ning blogi lugesid. Loodan, et suutsin veidigi huvi Norra vastu tekitada ja et Te külastate seda imelist maad ühel päeval kui Te seda juba teinud pole.